Ewa träningen

Var som sagt iväg med Calle och Britney på Ewa träning! Träningen gick toppen med båda hästarna! Var mycket bommar och småhinder óch tränade istället mycket på kluriga vägar och för att få dom riktigt mellan skänkel och hand. Få dom att lyssna helt enkelt.
Så här såg banan ut:
Haha är så grymt bra på att måla via paint :P Men får försöka förklara får ni leva er in i den. Sen får ni filmer oxå förstår ni lite mer. Men började iallafall att trava långsidorna och göra volt efter varje mitthinder. Sen gjorde vi samma sak i galopp med 4/5 galoppsprång mellan varje. Var 17/14 meter. Försökte få dom loss i sidorna och få med dom via yttertygeln.
Sen använde vi oss utav den serien i mitten. Hoppade från det hindret som stod snett från läktaren. 2 galoppsprång-räcket vidare 2 galoppsprång till oxern. Sen en volt och hoppa över mitthindret som låg på långsidan och sen vidare i serien. Jättebra med tanke på att Britney ibland kan bli lite väl laddad när många hinder kommer direkt! Här fick hon ett avbrott och jag kunde böja igenom henne innan hon fortsatte.
Sen hoppade vi ihop en bana som jag försökte rita :P Men det var iallafall dom linjerna jag beskrev ovan fast sammansatt.
Men båda hästarna skötte sig super! Britney var lite laddad (Men hon är alltid så positivt inställd till allt vi gör :P) men var ändå tålmodig med alla bommar och småhinder här och där. Hon vill gärna hoppa 130 banor varje dag om hon får välja :P Hon verkligen älskar att hoppa! Hon är ganska tydlig på att visa hur roligt hon tycker det är :P Det är väl därför hon är en så grym hopphäst som nästan alltid är felfri!
Calle var också superfin och gjorde allt han skulle.
Men som sagt kommer filmer imorn! Och lite bilder på allt jag shoppade i Marieberg ;) och via posten!
Nu ska jag sova!
Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ooooh du är bäst på paint <3 Kändes nästan som om ja red den själv när jag läste din förklaring! :D Kul att dte gick så bra!! Och massa bilder på kläder vill ja ha!!

2011-04-19 @ 23:45:05
URL: http://emmaevaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0