Tävlingsrapport från Askersund

Hej ni underbara!
Har blivit kass uppdatering idag för har varit på tävling hela dagen!

Börjar med att hade en toppenkväll igår men massa folk här! Var syster Emelie som hade hit massa av sina kompisar hon träffade i Australien! Blev en galet rolig kväll och jag var nykter för att vara chaufför så jag skulle kunna tävla idag! Men tack alla! <3

Idag var det iallafall tävlingstajm och blev lite sovmorgon ändå då vi inte åkte förräns 20 över 9.
Z hoppade 90 och 1m. Hon var rätt pigg och därmed rätt stark! Så blir himla svår att reglera när hon är sån. Hon lyssnar inte fram när jag vill få fram henne och absolut inte tillbaka när jag försöker ta tillbaka! haha, knashäst! Men hoppas det lossar snart! Hon var iallafall felfri i 90. En ganska bråkig runda då vi mest kämpade emot varandra och fick ingen rytm alls... Blev några omtramp då hon inte lyssnade tillbaka. Hoppas hon lär sig av sina misstag och backar av lite själv sen och kan acceptera att man tar i henne.

I 1m var hon felfri på hinder. Hade ett bättre grundtemo här och fick lite bättre flyt. I omhoppningen däremot ville hon inte svänga alls så i en sväng blev det lite stopp och tappade galoppen helt mot hindret som kom ganska fort och hon smet åt sidan. men den här rundan kändes ändå rätt bra även om hon fortfarande är rätt stark och hänger i bettet.

PW hoppade 1m och 110cm. Hon kändes också bra! Stark men inte så farligt!
I 1m fick jag inte riktigt flytet med heller. Red nog lite för mycket med handbromsen i under första halvan av banan. Andra halvan flöt det på bra men rev dock sista...

I 110cm hade vi 2 ner. Dock är jag himla nöjd med den här klassen! Hon hade mycket bättre galopp i den här klassen och det kändes mycket stabilare i rytmen. Hon rev ut ur kombinationen som jag inte har så mycket att säga om och sen rev hon en oxer ur sväng. Hon hade korsgalopp efter ett hinder och oxern ur sväng kom ganska fort efter. Visste att om jag saktade av och bytte skulle jag ha svårt att få igång galoppen ordentligt i svängen så satsade på att försöka få henne att byta vilket hon inte var med på. Men som sagt kändes rundan bra annars!

haha, så den rundan med mest fel är den jag är mest nöjd med och den rundan hästen var felfri i är den jag är missnöjdas med :P bevisar att det inte är reslutatet som räknas!


Filmer och lite bilder kommer imorn så håll utkik! Här var 2 av bilderna på Z iaf :)

Nu ska jag ut och ge hästarna mat!

Puss och Kram!


Kommentarer
Postat av: Emma

Tråkigt att jag inte kunde komma!! Men låter som en bra dag i alla fall, du är bäst!

2011-04-17 @ 20:56:46
URL: http://emmaevaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0