Tävling till Helgen

Nu till helgen är det dags för tävling igen! Då är det 2 dagars hoppning i Mariestad och vi kommer sova kvar! Ska bli supermysigt då det inte är så ofta man är iväg på meeting! Det blir Britney och Calle som hänger med.
Britney ska hoppa 120,110,120. Väljer att inte hoppa 130 på henne eftersom vi har lite bettproblem nu eftersom det var problemet i helgen. Så då får hon gå lite lägre så jag kan känna lite och pröva mig fram vad hon går bra på. ¨
Calle Calle ska även han gå 110, 120, 120. Han var anmäld till 130 men pga av lite kval och sånt tll lite cuper som jag har på gång. (kan nämna mer om det när jag vet hur jag ligger till i dom) Så väljer jag att hoppa 110 istället för 130.
Hoppade i Mariestad förra året och tycker det är en mysig tävlingsplats. Dock är framhoppning och framridning i ridhus vilket drar ner himla mycket. Det blir en helt annan sak att hoppa inomhus och man får svårt att känna hur hästarna känns för dagen då dom kan ändra sig mycket när dom kommer ut på en större utebana. Men men... går nog bra :)
Så vi åker ner på lördagen. Vet ännu inte vilka som åker ner. Någon villig hästskötare? Blir nog mamma och jag iallafall. Men vi har inte riktigt planerat sovplats heller så kanske blir i bilen eller transporten får vi se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0