Musik på hästryggen

Började lite funderingar när jag läste på dressyrmupparnas blogg angående att rida med musik i hörsnäckor i öronen. Det visar sig att det är rätt många som gör det.
Själv tycker jag att det känns lite oansvarigt. Eller ja, iallafall om man rider ut. För man har inte alls samma koll på vad som händer ex om det kommer bilar, cyklar etc. Dels är det ju en fördel för sig själv att kunna höra ex om det kommer en lastbil bakom om hästen inte är helt säker men även för andra trafikanters del att man inte skrittar på långa tyglar halft ute på vägen och inte märker att bilen kommer.
jag vet inte riktigt men jag har aldrig riktigt vågat rida med hörsnäckor. Visst om man rider med dom i paddocken då det inte finns speciellt mycket som "stör". Hästarna är oftast koncentrerade på sin uppgift och man har bra koll på det som händer där, men att rida ut finns så mycket som inte finn där dagligen som man omöjligen kan hålla koll på innan.
Kan vara så att det är jag som är överkänslig också, men jag tycker att det är himla skönt med musik när man rider och tycker att det oftast går bättre. :) men har aldrig haft snäckor utan isåfall en radio som står.
Vad tycker ni? Har ni hörlurar när ni rider?



På bild: Wilma Jeppson (har inget med texten att göra)

Kommentarer
Postat av: Mariam

sv: har ingen aning tyvärr :(

2011-07-24 @ 12:12:50
URL: http://starringmariam.blogg.se/
Postat av: Anna

Sv. I sommar bor jag i Piteå, annars pluggar jag i Umeå. Så det är ju en bit att åka:)

Jag lyssnar på musik ibland, men sällan. Då har jag bara i snäckan i ena örat just för att jag vill höra trafiken och annat!

2011-07-24 @ 17:52:01
URL: http://salentein.blogg.se/
Postat av: Marie

Anser att man INTE ska rida med musik i hörsnäckor när man är ute och rider. Hur tusan ska man höra folk, hundar, bilar mm??

Totalt oansvarligt är det och man ska inte utsätta hästen för något sådant!! Usch, det är mkt lågt

2011-07-25 @ 09:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0