Id rather be with you!

Hej på er!
Idag har en varit en fullspäckad dag med massor av ridning! Det har väll gått sådär... Ni får en i taget!

Zitella: Red Z och hoppade henne lite i paddocken. Hon gick bra i slutet men tog ett tag innan hon gav med sig och ville galoppera i ett lungt och sansat tempo utan att fara iväg med bakdelen. Hoppade några språng i paddocken och då skötte hon sig super! Men red henne mycket i lite högre form då hon ofta går för lågt och stundtals hamnar bakom lodplan. Men hon blir bättre och bättre :)


Pretty Woman: Red henne i paddocken också. Eller började att rida ut henne en 25 minuter och sen in i paddocken och hoppade några språng på 1m-110cm. Hon skötte sig också men var himla stark! Är inte riktigt van vid den typen av häst så blir lite annorlunda ridning!

 

Calle: Hoppade en 120 på Calle i Wittvång. Han skötte sig bra! Framhoppning ute och sen var banan inne. Han var lite svår att aktivera och hade lite dålig galopp i början, så avstånden jag hade planerat in med galoppsprången blev väldigt långt! Men i slutet på banan gick det bättre iallafall och han var felri så han gjorde allt han skulle. Var en lite klurig bana med hinder kort ur sväng och 3 komination. Så det var en bra uppladdning iallafall!

 

Britney: Hoppade en 120 även på henne. Blev lite stressigt för hoppade hästarna efter varandra. Det var bara jag som hoppade 120cm så fanns ingen som kunde hoppa emellan (inte jättemånga starter med andra ord) Så började rida fram Britney direkt efter att jag hjälpt till att bygga banan. Blev ganska lagom att rida fram och hoppa henne lite innan jag red fram och startade Calle. Men hon skötte sig jättebra! Blev lite samma problem som med Calle att när vi kom inte så aktiverade jag inte galoppen riktigt ordentligt och dom relaterade avstånden blev väldigt långa! Men det blir kanske lite så att dom "dör" när dom kommer in i ridhuset när dom kommer från utebanan och hoppat fram! För har känns så flera gånger när jag hoppat fram ute. Ska försöka tänka på det i helgen bara!

 

Så i helgen blir det PW som hoppar 110cm, Britney hoppar 110cm och 120cm, Calle hoppar 120cm och lag div 1 120cm.

 

Nu är jag helt slut så nu ska jag sova! En härlig dag med härligt väder framemot eftermiddagen iallafall!

Sov Gott alla! <3


Kommentarer
Postat av: Emma

härligt vad duktiga ni är!! <3

2011-04-06 @ 23:11:05
URL: http://emmaevaeriksson.blogg.se/
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

ja det var det Anna kände var nackdelen med hacket också, men det får man väl ta om man bara rider med det någon gång ibland :)

2011-04-07 @ 10:44:45
URL: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0