Dagens ridpass

Lilla B- Red lilla Britney i paddocken även idag. Hon ska få hoppa en 110 klass i Kumla på fredag så behöver ha henne någorlunda lydig till då. tänkte hoppa iallafall 120 men vi ska iväg på släktträff nästa helg och åker på lördagen så hann bara tävla på fredagen och då var det 110 som högst. Så så får det bli för att hon ska få komma ut lite :) Men hon skötte sig super! Köpte ett nytt hackamore som var svart och dock ingen kedja bak på det, vilket resulterade i en ganska stark häst... Så får nog ha det bruna hackamoret iallafall... Känns ju bättre att kunna reglera henne enkelt och svänga istället för att det ska vara snyggt :P Men hon var superfin iallafall men tror att hon i hoppningen på en bana kommer bli lite stark.
Calle- Calle fick också sig ett pass i paddocken. lite galopp men annars rätt mycket travarbete. Han var superduktig! Rätt lat som alltid men gör det han ska. Problemet är att jag inte riktigt kommer åt honom som jag borde. Det är mycket lättare på Britney för henne har jag verkligen koll på + att hon verkligen är min typ av häst medans han är den lite större och tungare och Britney nättare och kvickare. Men han skötte sig, nu är det bara jag som ska lära mig att hitta bakbenen på honom också :)

Kommentarer
Postat av: viktor berggren

svar: Jag vet inte riktigt hur det blir med riksmästerskapet för mamma var väll inte jätteposetiv. han har ju testat dom senaste hopptävlingarna och varit lite olydig, men om det går bra i ryttarkamraterna i helgen, så kanske jag kan övertala henne! vi får se! :)

2011-07-19 @ 23:23:09
URL: http://viktoremanuelberggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0