Eldsvåda

Under dom sista dagarna vi var i kroatien upptäckte vi en jättebrand (som vi inte visste då). det var sent på kvällen/natten (säkert runt halv 12 iallafall) då vi såg eld ute på en av öarna som sedan visade sig vara Brac där vi varit och badat dagen innan. Vi såg även att det rykte där under eftermiddagen när vi var ute på biltur samma dag men inget vi reflekterade över jättemycket. Dagen efter var det allderles grått på himlen när man tittade åt det hållet och soligt och fint åt andra hållet. Helt igenrökigt ut mot öarna. Vi hade planerat att åka till Brac även idag så tänkte att vi går och kollar om det är så illa att dom evakuerar eller om vi kan åka över. Vi fick åka över men senare under dagen evakuerade dom flera hundra personer och vid varje färga kom ett antal brandbilar. Det visade sig att branden var helt sjukt stor! 4000 HEKTAR var i brand!
'

Dom hade dels massor av man på marken men också 4 stycken flygplan som flyger med vatten från havet och även 2-3 helikoptrar men vatten. Detta var då ungefär ett dygn efter att branden startade. Fick reda på att det ytterligare minst ett dygn innan dom fick släck på branden också! LÄSKIGT!
Men nyfiken som jag var, var jag såklart snabbt där men kameran och fotade allt!

Kommentarer
Postat av: Hannah Sjölund

sv: Oj,haha..tyärr blev det inget filmat..:/



Tack :)

2011-07-27 @ 16:30:10
URL: http://klequi.blogg.se/
Postat av: Sv:

2011-07-27 @ 16:31:18
Postat av: Madde

Sv: tack så mycket, vi får hoppas det ja! :)

2011-07-27 @ 16:31:46
URL: http://sylla.blogg.se/
Postat av: Myran

sv; Ibland så skriver de bra grejer :P Kul att du kikat in på min blogg! första gången jag är inne på din tror jag ^^

2011-07-27 @ 17:27:35
URL: http://trinnie.blogg.se/
Postat av: Kalmarryttarna - Alma

sv. Tack! Jag har en Nikon D3000.



Läskigt med eldsvåda!

2011-07-27 @ 18:02:34
URL: http://kalmarryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0