längesen vi sågs!

haha, heej!
Så här lång tid kunde jag hålla mig borta ;) men tror jag packat typ det mesta iallafall! Annars får jag väll ta mig en shoppingrunda därborta! Har med mig kläder och skor iallafall, vad mer behövs? ;)
kan berätta om dagens ridning istället!
Red Lilla B i paddocken och hoppade henne lite! Vi tyckte det var superroligt båda 2 och jag kan inte sluta le när jag rider henne! Man känner verkligen hennes positivitet som strömmar genom hela kroppen! Underbart! Svårt att vara morgonsur då ;) Hoppade iallafall en linje på ca 17-18 galoppsprång och red 6 galoppsprång i början och sen 4 när hindrena blev lite högre (ca 110). Sen hade jag ett hinder på mittlinjen mest för att ha att byta varv. Men hon skötte sig super! Pigg Of course, men å andra sidan var det ju längesen hon hoppade så det får man acceptera! :)
Fick lite bråttom på morgonen då jag glömde tiden lite när jag red Britney så blev till att longera Calle med pessoalounge. Jag tycker pessoalounge funkar super på nästan alla hästar jag haft den på men Calle går inte alls bra på den... han har så lätt att sänka huvudet och är snarare en sån häst som går för lågt i formen än för högt. Men pessoaloungen sänker han bara huvudet ännu mera och känns inte som han arbetar ordentligt. Dessutom lyckas han alltid dra ut den... så när jag byter varv får man spänna ihop den igen... Nej, får nog ta några andra hjälptyglar när jag longerar honom nästa gång tror ja...
Så det var min hästdag det! Eller ja, hästtimmar som jag hinner med på morgonen innan jobbet :P Imorn blir det jobb i kiosken 11-20 och sen far jag iväg och jobbar på frimis 20-03! Full rulle med andra ord! Sen snabbt hem o sova några timmar innan provridning av B vid 9 :P Tur att jag får vila upp mig i Kroatien sen!
Fin bild på B från ridlägret :)

Kommentarer
Postat av: Juni

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-12 @ 17:01:48
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0