Keep on walking!

Hej på er!
Nu är jag hemma från tävlingen och har fått i mig lite mat. Så här kommer en resumering över dagen.
PW hoppade 110cm och skötte sig super!! Fick lite dålig galopp i början och tror hon missade att det var en oxer och hoppade lite kort så ett ner på första men sen felfri resten av banan. Blev mycket väntande inne på framhoppningen så vi var nog inte helt igång. Men börjar på en bra känsla på henne nu och känns som jag har koll på avstånd och galoppen nu :) Superroligt!!
Britney hoppade 2 stycken 120. I första klassen ville hon inte alls. gick inte fram för skänkeln och dog inne på banan. Vet inte riktigt vad det kunde vara men bytte iallafall till hackamore till nästa klass och vilken skillnad!! Nu hoppade hon runda språng och hade ett helt annat framåtdriv. Vet inte riktigt vad bettet gjorde för skillnad men stor skillnad blev det iallfall. Vet att hon har haft lite sår i ena mungipan som kan ha kommit upp lite och därav hennes ovilja fram när jag tar i henne. I andra klassen var hon iallfall super!! Fick ett stopp/missförstånd då jag tog lite mycket i henne på en linje men resten av banan var super! Har inte hoppat henne så mycket med hackamore så visste inte riktigt hur mycket jag kunde ta :)
Calle hoppade 110cm lamicell cup och 120. Vilken häst!!! Gjorde 2 toppenrundor idag!!! Så pass bra att vi vann stilbedömningen och distriktsfinalen i Lamicell Cup!!! :D Så galet roligt!! Fick 65/70p och 2:an hade 55/70p!! Han var verkligen toppen! I 120 var han också jättefin men rev tyvärr ut ur kombinationen. Ett litet pet som knappt hördes vilket var lite surt då vi annars vunnit. Nu blev vi 9:a och placerade. Inte jättemånga felfria då banan var 12 hinder och 14 språng.
Så totalt sett en bra dag men bra rundor och jag känner mig jättenöjd över dagen även om det inte blev rosettregn över oss :)
Har tyvärr inga bilder på min kamera med Emma fotade så ska försöka få lite bilder av henne så får ni se :)
Så nu ska jag läsa på om lamicell cup och när finalen i Hammarö är :D Sen ska jag iväg och jobba på frimis inatt oxå :) Lollo blir aldrig trött...
Hoppas ni har det toppen alla!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0