Fantast!

Här har vi hingsten Fantast som ska bli pappa till Z lilla föl :)

Ett urdrag från Eklunda stuteris hemsida:

"Årgångs topp i Hoppning i BWP !
Denne sportige Clinton son köpte vi in hösten 2007 efter flera års letande efter en modern Clinton son med riktigt starkt möderne. 
Vi tror otroligt mycket på denna härliga häst både i sport och avels hänseende. 
Vi har haft ovärderlig hjälp av våra goda kontakter i Belgien i sökandet eftersom Clintons avkommor är hårdvaluta på den internationella hopphäst marknaden och utan hjälp från Hubert Hammerlink hade vi inte haft en chans att köpa Fantast.
Fantast blev totalt 2 placerad i den Prestige fulla hingstserien i BWP 2010!"



Han kommer nu under året tävlas av Douglas Lindelöw och gå som avelshinst på Eklunda :)

Ni kan läsa massa mer och se bilder på eklundas hemsida här

Kommentarer
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

ja det var riktigt skönt att det gick bra :) anna ska inte rida boppen omg. 1 då hon är upptagen, så det var därför jag skulle ridit honom då. De andra omgångarna rider anna honom :)

2011-05-02 @ 14:07:52
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle

Sv: Ah okej. Jag tycker det känns så konstigt att ta tag i manen när de drar iväg i serier för då om nått tappar jag kontrollen om jag måste sitta och parera med bara en hand. Det kanske är jag som lärt mig fel :P tycker det känns bättre med båda händerna i tyglarna men om man känner att något hoppsprång blir galet (hoppar inte så mycket dock) så tar jag kanske tag lite

2011-05-02 @ 16:29:12
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: ida eriksson

sv. ja som du säger dom är rätt höga bak så det är nog någon typ att teknikskydd.

mvh ida (deccie.blogg.se)

2011-05-02 @ 19:36:09
URL: http://deccie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0